Under ledning av Gunilla Winberg och Anders Linder diskuteras under 8 tillfällen boken Framtidsministeriet!
Många av oss tror att framtiden kommer att bli som idag ”fast värre”, men det är inte självklart. Om vi börjar ändra vårt beteende och tänka nytt redan idag, kan framtiden på jorden bli en bättre plats att leva på för oss alla.
Författaren Kim Stanley Robinson föreställer sig framtiden i sin bok FRAMTIDSMINISTERIET (på svenska 2024), där de anställda på det av FN instiftade Framtidsministeriet gör sitt bästa för att fullfölja sitt uppdrag: att företräda kommande generationers rättigheter i klimatförändringarnas kölvatten. Av detta uppdrag har det blivit en myllrande roman där goda och alarmerande händelser blandas, men där en gnista till samhällsomvälvning så småningom tänds…
Vill du vara med i en bokcirkel och diskussionsgrupp med utgångspunkt i boken Framtidsministeiret? anmäl dig senast 7/1 till Anders Linder mail: al@anderslinder.se eller gunillawinberg42@gmail.com.
Observera att du behöver ordna boken i god tid innan första träffen på egen hand.
Bokcirkeln omfattar 8 träffar varannan torsdag kl.18.30 – 20.00 med start 15/1.
Ledare: Gunilla Winberg och Anders Linder
Datum 2026:
12/3
26/3
9/4
23/4

