1/4 diskussionscirkel

1/4  Diskussionscirkel

Vi träffas sex onsdagar under våren för att diskutera olika ämnen. Gärna tankeväckande på något sätt, kanske kontroversiella, kanske aktuella.

Vi turas om att ge förslag på ämnen som vi önskar att diskutera. Den person vars förslag antas, åtar sig att läsa in sig på sitt ämne och utifrån till exempel en tidningsartikel, en bok, eller en pågående samhällsdebatt inleda samtalet nästa gång.

Vem är då jag som startat denna cirkel?

Jag heter Danusia Sznap (polskt ursprung om någon undrar) och är numera pensionär på heltid efter att ha jobbat som gymnasielärare i svenska, engelska och svenska som andraspråk i drygt 30 år. Har med andra ord en vana vid att leda samtal och se till att alla kommer till tals och blir lyssnade på. Jag älskar att diskutera och dryfta olika livsfrågor med andra människor och tänker att jag säkert inte är ensam om att ha ett sådant intresse. Hoppas därför att vi ses!

Vårens datum:
1/4
6/5
3/6